Op jonge leeftijd was ik al gepassioneerd door de mogelijkheid om leuke dingen te doen door middel van werk. Ik had mijn ‘’kleine bedrijfje’’ waarin ik mijn buren en hun kennissen hielp met het installeren en onderhouden van hun computers en telefoons. Deze vroege ervaring leerde me de waarde van ondernemerschap en het belang van hard werken.
Tijdens mijn middelbare schoolperiode werkte ik als krantenbezorger en liep ik om 5 uur ‘s ochtends meerdere krantenwijken. Het was zwaar werk, maar ik was vastberaden om geld te verdienen en mijn vaardigheden te ontwikkelen.
Deze reis heeft me geleerd dat hard werken en vastberadenheid de sleutel zijn tot succes.
Ik ben trots op de vaardigheden die ik heb opgebouwd om zo mijn kennis en ervaring in te kunnen zetten om bedrijven te helpen groeien en hun potentieel te realiseren.
Na het afronden van zowel mijn middelbare school als mijn vervolgopleiding in internationale handel en groothandel begon ik op 18-jarige leeftijd te werken. In mijn eerste 9 jaar van mijn carrière werkte ik in verschillende sales functies.
Het begon met werken in een callcenter met eindstation na tien jaar als Sales Executive.
Ik bleef na mijn stage hangen bij een leverancier van relatiegeschenken voor golfers.
Na 2,5 jaar startte ik in een callcenter waar ik producten telefonisch verkocht. Daarna werkte ik voor het grootste autoplatform van Nederland.
Hier verkocht ik extra diensten aan bestaande klanten om sneller hun auto’s te verkopen.
Ik kreeg de kans om te werken voor een Fins softwarebedrijf dat een nieuwe afzetmarkt in Nederland wilde opzetten.
Vanaf de basis begonnen met niets meer dan een lijst van bedrijven met KVK-nummers en telefoonnummers.
Ik voerde 50-100 gesprekken per dag en plande 3-5 afspraken per dag voor mezelf in.
Gedurende 2,5 jaar heb ik veel plezier en succes ervaren, mede omdat ik het hele proces zelf uitvoerde, van het eerste contact – het verkopen van de oplossing – tot het implementeren van de software en het bieden van sales support.
Het was echt een startup in die fase en het doet mij deugd om te zien dat zij nu een beursgenoteerd bedrijf zijn met een flinke omzet.
In deze periode heb ik ook mijn eigen bedrijf opgericht, gericht op het promoten van evenementen op social media. Dit was een geweldige ervaring omdat ik leerde hoe ik marketing op social media kan gebruiken om publiek te bereiken en hoe ik evenementen kan laten slagen.
Dit heeft me veel inzicht gegeven in de kracht van online marketing en het belang van een goede social media strategie.
Mijn activiteiten heb ik destijds verkocht omdat ik zelf minder naar de festivals en evenementen wilde gaan.
Helaas werd ik vervolgens aangenomen bij een bedrijf dat geen goede match bleek te zijn.
Ik vond snel een nieuwe uitdaging bij een Belgische leverancier die tijdregistratie- en toegangscontrole software ontwikkelen en implementeren voor de Benelux.
Hier ben ik dan ook 4,5 jaar in dienst geweest en mooie ontwikkelingen mogen doormaken.
Ik begon als Sales Executive en klom vervolgens op tot Marketing Manager voor de Benelux.
Met bovenstaande kennis en ervaring heb ik uiteindelijk The Marketing Captain opgericht. Hiermee help ik bedrijven om hun verkoop te stimuleren door het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën. Ik geloof in een holistische aanpak van sales en marketing waarbij de klant centraal staat. Door te luisteren naar de behoeften van de klant en deze te vertalen naar een effectieve strategie, help ik mijn klanten hun doelen te bereiken.
Ervaringen hebben me ook geleerd hoe ik mijn passie voor ondernemerschap en hard werken kan inzetten om mijn eigen bedrijf, The Marketing Captain, te laten groeien.
Ik ben dankbaar voor deze kansen en ik ben vastbesloten om te blijven groeien en me door te ontwikkelen als ondernemer.
”The Marketing Captain heeft ons geholpen bij het finetunen van onze digitale marketingstrategie, inclusief de ontwikkeling van een nieuwe website die aan alle eisen van zoekmachines voldoet.
Daarnaast werden wij ondersteund bij het creëren en beheren van inhoud op onze sociale mediakanalen, wat resulteerde in een aanzienlijke toename van onze online vindbaarheid en verkeer.
Ook hebben wij vacatures bij de juiste kandidaten laten landen via Social media-advertenties
Met behulp van de prospectherkenning van The Marketing Captain hebben we potentiële klanten geïdentificeerd op onze website, waardoor we gerichte prospectie kunnen uitvoeren.”
”The Marketing Captain heeft ons geholpen bij het bijsturen van onze digitale marketingstrategie mede door middel van een nieuwe website die voldoet aan de eisen van zoekmachines.
Daarnaast ondersteunt TMC ons bij het creëren en beheren van onze content op sociale mediakanalen, waardoor we veel beter vindbaar zijn en nu op veel zoektermen op de eerste pagina van zoekmachines verschijnen.
Door gebruik te maken van de prospectherkenningstool van The Marketing Captain, hebben we waardevolle potentiële klanten op onze website weten te identificeren. Dit stelt ons in staat om gerichter en effectiever te prospecteren.
We zijn zeer tevreden met de samenwerking.”
”TMC heeft een volledige nieuwe website gebouwd.
TMC heeft een nieuwe verhuiscalculator voor mij gemaakt waarmee we alle benodigde informatie voor verhuizingen direct kunnen verzamelen.
Bovendien hebben ze de website uitgebreid naar vijf talen en verschillende nieuwe landingspagina’s, waardoor we een breder publiek kunnen aanspreken.
Dankzij deze expertise is onze vindbaarheid voor verhuis en opslagdiensten in verschillende steden aanzienlijk verbeterd, wat heeft geleid tot een toename van het aantal klantaanvragen.
We zijn uitermate tevreden over de samenwerking met The Marketing Captain.”
“Dankzij The Marketing Captain heeft Curacao Jeep Experience een enorme stap voorwaarts gezet!
Onze nieuwe, drietalige website is niet alleen prachtig en gebruiksvriendelijk, maar heeft ook ons websiteverkeer en het aantal offerteaanvragen verdrievoudigd.
Thomas begreep precies wat we nodig hadden en vertaalde dat in een professionele online aanwezigheid die perfect aansluit bij onze doelgroep.
We zijn ontzettend tevreden met het resultaat en raden The Marketing Captain van harte aan!”
Hier jouw succesverhaal?
”Wij hebben onlangs samengewerkt met The Marketing Captain voor het bouwen van twee compleet nieuwe websites, nadat onze oude site niet meer voldeed aan de laatste vereisten van Google.
De professionele aanpak en expertise van The Marketing Captain hebben direct hun vruchten afgeworpen. Dankzij de nieuwe websites en de zorgvuldig ontworpen landingspagina’s is ons websiteverkeer verviervoudigd ten opzichte van de oude situatie.
Daarnaast staan we nu met zes van onze belangrijkste diensten op de eerste pagina van Google!
We zijn ontzettend tevreden met het resultaat en de samenwerking. The Marketing Captain heeft echt het verschil gemaakt voor ons online succes.”
Wil je je volledig richten op jouw kernactiviteiten? Laat mij het compleet uitvoeren van jouw marketingstrategie op mij nemen.
Wil je alleen een specifiek onderdeel van jouw strategie aanpakken? Ik ben er om je te helpen.
Ben je een marketingmedewerker tijdelijk kwijt? Ik kan bijspringen en helpen om de prestaties van jouw marketingstrategie op peil te houden.