...

Op jonge leeftijd was ik al gepassioneerd door de mogelijkheid om leuke dingen te doen door middel van werk. Ik had mijn ‘’kleine bedrijfje’’ waarin ik mijn buren en hun kennissen hielp met het installeren en onderhouden van hun computers en telefoons. Deze vroege ervaring leerde me de waarde van ondernemerschap en het belang van hard werken.

Tijdens mijn middelbare schoolperiode werkte ik als krantenbezorger en liep ik om 5 uur ‘s ochtends meerdere krantenwijken. Het was zwaar werk, maar ik was vastberaden om geld te verdienen en mijn vaardigheden te ontwikkelen.

Deze reis heeft me geleerd dat hard werken en vastberadenheid de sleutel zijn tot succes.
Ik ben trots op de vaardigheden die ik heb opgebouwd om zo mijn kennis en ervaring in te kunnen zetten om bedrijven te helpen groeien en hun potentieel te realiseren.

Start van mijn carrière

Na het afronden van zowel mijn middelbare school als mijn vervolgopleiding in internationale handel en groothandel begon ik op 18-jarige leeftijd te werken. In mijn eerste 9 jaar van mijn carrière werkte ik in verschillende sales functies.
Het begon met werken in een callcenter met eindstation na tien jaar als Sales Executive.

Ik bleef na mijn stage hangen bij een leverancier van relatiegeschenken voor golfers.
Na 2,5 jaar startte ik in een callcenter waar ik producten telefonisch verkocht. Daarna werkte ik voor het grootste autoplatform van Nederland.
Hier verkocht ik extra diensten aan bestaande klanten om sneller hun auto’s te verkopen.

Ik kreeg de kans om te werken voor een Fins softwarebedrijf dat een nieuwe afzetmarkt in Nederland wilde opzetten.
Vanaf de basis begonnen met niets meer dan een lijst van bedrijven met KVK-nummers en telefoonnummers.
Met een headset op voerde ik 50-100 gesprekken per dag en plande ik 3-5 afspraken per dag voor mezelf in.
Gedurende 2,5 jaar heb ik veel plezier en succes ervaren, mede omdat ik het hele proces zelf uitvoerde, van het eerste contact – het verkopen van de oplossing – tot het implementeren van de software en het bieden van sales support.
Het was echt een startup in die fase en het doet mij deugd om te zien dat zij nu een beursgenoteerd bedrijf zijn met een flinke omzet.

De overgang richting ondernemerschap

In deze periode heb ik ook mijn eigen bedrijf opgericht, gericht op het promoten van evenementen op social media. Dit was een geweldige ervaring omdat ik leerde hoe ik marketing op social media kan gebruiken om publiek te bereiken en hoe ik evenementen kan laten slagen.
Dit heeft me veel inzicht gegeven in de kracht van online marketing en het belang van een goede social media strategie.
Mijn activiteiten heb ik destijds verkocht omdat ik zelf minder naar de festivals en evenementen wilde gaan.

Helaas werd ik vervolgens aangenomen bij een bedrijf dat geen goede match bleek te zijn.
Ik vond snel een nieuwe uitdaging bij een Belgische leverancier die tijdregistratie- en toegangscontrole software ontwikkelen en implementeren voor de Benelux.
Hier ben ik dan ook 4,5 jaar in dienst geweest en mooie ontwikkelingen mogen doormaken.
Ik begon als Sales Executive en klom vervolgens op tot Marketing Manager.

The Marketing Captain

Met bovenstaande kennis en ervaring heb ik uiteindelijk The Marketing Captain opgericht. Hiermee help ik bedrijven om hun verkoop te stimuleren door het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën. Ik geloof in een holistische aanpak van sales en marketing waarbij de klant centraal staat. Door te luisteren naar de behoeften van de klant en deze te vertalen naar een effectieve strategie, help ik mijn klanten hun doelen te bereiken.

Ervaringen hebben me ook geleerd hoe ik mijn passie voor ondernemerschap en hard werken kan inzetten om mijn eigen bedrijf, The Marketing Captain, te laten groeien.

Ik ben dankbaar voor deze kansen en ik ben vastbesloten om te blijven groeien en me door te ontwikkelen als ondernemer.

Hulp nodig bij de juiste koers? Graag help ik je de juiste koers naar jouw (online) groei te vinden. Plan een afspraak in mijn agenda of neem direct contact met mij op!