...

Ontstaan van The Marketing Captain

Op jonge leeftijd was ik al gepassioneerd door de mogelijkheid om leuke dingen te doen door middel van werk.

Ik had mijn ‘’kleine bedrijfje’’ waarin ik mijn buren en hun kennissen hielp met het installeren en onderhouden van hun computers en telefoons. Deze vroege ervaring leerde me de waarde van ondernemerschap en het belang van hard werken.

Tijdens mijn middelbare schoolperiode werkte ik als krantenbezorger en liep ik om 5 uur ‘s ochtends meerdere krantenwijken.
Het was zwaar werk, maar ik was vastberaden om geld te verdienen en mijn vaardigheden te ontwikkelen.

Deze reis heeft me geleerd dat hard werken en vastberadenheid de sleutel zijn tot succes.

Ik ben trots op de vaardigheden die ik heb opgebouwd om zo mijn kennis en ervaring in te kunnen zetten om bedrijven te helpen groeien en hun potentieel te realiseren.

Start van mijn carrière

Na het afronden van zowel mijn middelbare school als mijn vervolgopleiding in internationale handel en groothandel begon ik op 18-jarige leeftijd te werken.

In mijn eerste 9 jaar van mijn carrière werkte ik in verschillende sales functies.

Het begon met werken in een callcenter met eindstation na tien jaar als Sales Executive.

Ik bleef na mijn stage hangen bij een leverancier van relatiegeschenken voor golfers.

Na 2,5 jaar startte ik in een callcenter waar ik producten telefonisch verkocht. Daarna werkte ik voor het grootste autoplatform van Nederland.

Hier verkocht ik extra diensten aan bestaande klanten om sneller hun auto’s te verkopen.

Ik kreeg de kans om te werken voor een Fins softwarebedrijf dat een nieuwe afzetmarkt in Nederland wilde opzetten.

Vanaf de basis begonnen met niets meer dan een lijst van bedrijven met KVK-nummers en telefoonnummers.
Ik voerde 50-100 gesprekken per dag en plande 3-5 afspraken per dag voor mezelf in.

Gedurende 2,5 jaar heb ik veel plezier en succes ervaren, mede omdat ik het hele proces zelf uitvoerde, van het eerste contact – het verkopen van de oplossing – tot het implementeren van de software en het bieden van sales support.

Het was echt een startup in die fase en het doet mij deugd om te zien dat zij nu een beursgenoteerd bedrijf zijn met een flinke omzet.

De overgang richting ondernemerschap

In deze periode heb ik ook mijn eigen bedrijf opgericht, gericht op het promoten van evenementen op social media.

Dit was een geweldige ervaring omdat ik leerde hoe ik marketing op social media kan gebruiken om publiek te bereiken en hoe ik evenementen kan laten slagen.

Dit heeft me veel inzicht gegeven in de kracht van online marketing en het belang van een goede social media strategie.
Mijn activiteiten heb ik destijds verkocht omdat ik zelf minder naar de festivals en evenementen wilde gaan.

Helaas werd ik vervolgens aangenomen bij een bedrijf dat geen goede match bleek te zijn.

Ik vond snel een nieuwe uitdaging bij een Belgische leverancier die tijdregistratie- en toegangscontrole software ontwikkelen en implementeren voor de Benelux.

Hier ben ik dan ook 4,5 jaar in dienst geweest en mooie ontwikkelingen mogen doormaken.

Ik begon als Sales Executive en klom vervolgens op tot Marketing Manager voor de Benelux.

The Marketing Captain

Met bovenstaande kennis en ervaring heb ik uiteindelijk The Marketing Captain opgericht.

Hiermee help ik bedrijven om hun verkoop te stimuleren door het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën.

Ik geloof in een holistische aanpak van sales en marketing waarbij de klant centraal staat.
Door te luisteren naar de behoeften van de klant en deze te vertalen naar een effectieve strategie, help ik mijn klanten hun doelen te bereiken.

Ervaringen hebben me ook geleerd hoe ik mijn passie voor ondernemerschap en hard werken kan inzetten om mijn eigen bedrijf, The Marketing Captain, te laten groeien.

Ik ben dankbaar voor deze kansen en ik ben vastbesloten om te blijven groeien en me door te ontwikkelen als ondernemer.

Een aantal klanten aan het woord

”The Marketing Captain heeft ons geholpen bij het finetunen van onze digitale marketingstrategie, inclusief de ontwikkeling van een nieuwe website die aan alle eisen van zoekmachines voldoet.


Daarnaast werden wij ondersteund bij het creëren en beheren van inhoud op onze sociale mediakanalen, wat resulteerde in een aanzienlijke toename van onze online vindbaarheid en verkeer.


Ook hebben wij vacatures bij de juiste kandidaten laten landen via Social media-advertenties


Met behulp van de prospectherkenning van The Marketing Captain hebben we potentiële klanten geïdentificeerd op onze website, waardoor we gerichte prospectie kunnen uitvoeren.”

Peter-1-testimonial

Peter Weertman

Co-Owner Arteq

‘’ The Marketing Captain heeft zich bewezen als een belangrijke partner in onze digitale strategie.

Dankzij zijn expertise is onze website technisch geoptimaliseerd, wat leidde tot een verviervoudiging van het websiteverkeer en hogere conversieratio’s.


Hierdoor weten we opdrachten binnen te halen die via interne acquisitie simpelweg buiten bereik lagen. Met de strategische aanpak behaalden we organische topposities op pagina 1 in de zoekresultaten en groeide het aantal zoekwoorden waarop CLTxPRT zichtbaar is flink.

De contentcreatie van Thomas voor blogs en landingspagina’s heeft onze online vindbaarheid sterk vergroot en daardoor groeide onze social media volgers en bereik aanzienlijk.

Daarnaast speelden hij een rol in onze zichtbaarheid binnen AI-gestuurde zoekopdrachten en platformen.

De samenwerking met The Marketing Captain is inspirerend en uiterst effectief gebleken. We raden Thomas van harte aan voor iedereen die zijn digitale strategie naar het volgende niveau wil tillen!’’
CLTxPRT-200x300

Kurt Mercelis

Bestuurder CLTxPRT

”TMC heeft een volledige nieuwe website gebouwd en heeft een nieuwe verhuiscalculator voor mij gemaakt, waarmee we alle benodigde informatie voor verhuizingen direct kunnen verzamelen.


Bovendien hebben ze de website uitgebreid naar vijf talen en verschillende nieuwe landingspagina’s, waardoor we een breder publiek kunnen aanspreken.


Dankzij deze expertise is onze vindbaarheid voor verhuis en opslagdiensten in verschillende steden aanzienlijk verbeterd, wat heeft geleid tot een flinke toename van het aantal klantaanvragen.


We zijn uitermate tevreden over de samenwerking met The Marketing Captain.”


PVDW-e1716886030730

Patrick van de Weerd

Eigenaar VDWverhuizingen

“Dankzij The Marketing Captain heeft Curacao Jeep Experience een enorme stap voorwaarts gezet!


Onze nieuwe, drietalige website is niet alleen prachtig en gebruiksvriendelijk, maar heeft ook ons websiteverkeer en het aantal offerteaanvragen verdrievoudigd.



Thomas begreep precies wat we nodig hadden en vertaalde dat in een professionele online aanwezigheid die perfect aansluit bij onze doelgroep.



We zijn ontzettend tevreden met het resultaat en raden The Marketing Captain van harte aan!”


Over ons - Curacao Jeep Experience

Erica van Meteren

Eigenaar Curacao Jeep Experience

Hier jouw succesverhaal?

Jouw naam?

Jouw bedrijf?

”Wij hebben onlangs samengewerkt met The Marketing Captain voor het bouwen van twee compleet nieuwe websites, nadat onze oude site niet meer voldeed aan de laatste vereisten van Google.

De professionele aanpak en expertise van The Marketing Captain hebben direct hun vruchten afgeworpen. Dankzij de nieuwe websites en de zorgvuldig ontworpen landingspagina’s is ons websiteverkeer verviervoudigd ten opzichte van de oude situatie.

Daarnaast staan we nu met zes van onze belangrijkste diensten op de eerste pagina van Google!

We zijn ontzettend tevreden met het resultaat en de samenwerking. The Marketing Captain heeft echt het verschil gemaakt voor ons online succes.”

Amsterdamsche Barbier

Sjoerd B

Eigenaar Amsterdamsche Barbier

Hulp nodig bij de juiste koers? Graag help ik je de juiste koers naar jouw (online) groei te vinden. Plan een afspraak in mijn agenda of neem direct contact met mij op!